T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Gücünü Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının "Türkiye Cumhuriyeti sosyal bir hukuk Devletidir." hükmünden alan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu 14.06.1986 tarihinde yürürlüğe giren 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu ile kurulmuştur.
Kurulduğu tarihten 09.12.2004 tarihine kadar Fonun idari işleri Başbakanlığa bağlı bir birim olarak faaliyet gösteren Fon Genel Sekreterliği eliyle yürütülmüş; 01.12.2004 tarihinde kabul edilen, 09.12.2004 tarihinde de Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 5263 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunla Fon Genel Sekreterliği, Başbakanlığa bağlı bir Genel Müdürlük olarak teşkilatlandırılmıştır.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunun kuruluşunu teşkil eden 3294 Sayılı Kanunun amacı;
· Fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş kişilere yardım etmek,
· Sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak,
· Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
· SYDTF'nin gelirleri,
· Kanun ve Kararnamelerle kurulu bulunan veya kurulacak olan fonlardan Bakanlar Kurulu kararıyla %10'a kadar aktarılacak miktarlardan,
· Gelir ve kurumlar vergisi tahsilat toplamının%2.8'inden,
· Trafik para cezalarının %50'sinden,
· RTÜK gelirlerinin %15'inden,
· Bütçeye konulacak ödeneklerden,
· Her nevi bağış ve yardımlardan,
· Diğer gelirlerden,
oluşmaktadır.
Fonda toplanan kaynak, Fon kurulunda alınan kararlar doğrultusunda ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü eliyle Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına aktarılmakta ve yardımlar Vakıflar tarafından vatandaşlara ulaştırılmaktadır.
1) GIDA YARDIMLARI
Ekonomik ve sosyal yoksunluk içinde bulunan vatandaşlarımızın temel ihtiyaçlarının karşılanması için, dini bayramlarımız öncesinde de Fon'dan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına kaynak gönderilmektedir.
2) YAKACAK YARDIMLARI
Vakıflar aracılığı ile ihtiyaç sahibi ailelere bedelsiz kömür yardımını içeren yakacak yardımları, 2003 yılından itibaren Türkiye Kömür İşletmeleri'nden sağlanan kömürün Türkiye genelindeki ihtiyaç sahibi ailelere aile başına
3) BARINMA YARDIMLARI
Oturulmayacak derecede eski, virana, bakımsız ve sağlıksız evlerde yaşayan muhtaç vatandaşlara evlerinin bakım ve onarımı için ayni ve nakdi olarak yapılan yardımlardır.
1) TEDAVİ GİDERLERİNE YÖNELİK DESTEKLER
Sosyal güvencesi olmayan ve yeşil kart almaya hak kazanamayan vatandaşların ödeme güçlerini aşan sağlık harcamalarının karşılanmasını içeren yardımlardır. Yeşil kart sahibi yoksullara verilen sağlık yardımları ise 2005 yılından itibaren Sağlık Bakanlığı'na devredilmiştir. Ayrıca, özürlü vatandaşların protez, işitme cihazı, sakat arabası, araç-gereç ihtiyaçları da sağlık yardımları kapsamında yer almaktadır.
2) ŞARTLI NAKİT TRANSFERLERİ SAĞLIK YARDIMLARI
SYDGM tarafından yapılan sağlık desteklerinin yanında, nüfusun en muhtaç kesimine dahil olan ailelerin çocuklarının ve anne adaylarının temel sağlık hizmetlerine tam olarak erişimini hedef alan bir sosyal güvenlik ağı oluşturmak amacıyla, ülkemizin her köşesinde Şartlı Nakit Transferi Sağlık Yardımları uygulanmaktadır.
Bu ailelere, okul çağı öncesi çocuklarının düzenli sağlık kontrollerini yaptıramayan ailelere ve anne adaylarınadüzenli sağlık yardımı yapılmaktadır.Bu uygulama, Sağlık Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde sürdürülmektedir. Kadının aile ve toplum içindeki konumunun güçlendirilmesi amacıyla, ödemeler doğrudan annelere yapılmaktadır.
1) EĞİTİM MATERYALİ YARDIMLARI
Her öğretim yılının başlangıcında dar gelirli ailelerin ilk ve orta öğretimde okuyan çocukları için eğitim yardımları yapılmakta, önlük, çanta ve kırtasiye gibi okul ihtiyaçlarının karşılanması için Fon'dan Vakıflara yörenin nüfusu, sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyi göz önüne alınarak kaynak aktarılmaktadır.
2) ŞARTLI NAKİT TRANSFERLERİ EĞİTİM YARDIMLARI
SYDGM tarafından yapılan eğitim desteklerinin yanı sıra, nüfusun en muhtaç kesimine dahil olan ailelerin çocuklarının temel eğitim hizmetlerine tam olarak erişimini hedef alan bir sosyal güvenlik ağı oluşturmak amacıyla ülkemizin her köşesinde Şartlı Nakit Transferi kapsamında karşılıksız eğitim yardımları yapılmaktadır.
Bu kapsamda ihtiyaç sahibi ailelere, çocuklarını düzenli olarak okula göndermeleri şartıyla her ay eğitim yardımı verilmektedir. Bu uygulama, Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan protokol çerçevesinde yürütülmektedir.
Kız çocuklarımızın okullulaşma oranları ile ilköğretimden ortaöğretime geçiş oranlarını artırmak amacıyla, kız çocuklarımıza ve ortaöğretimde devam eden öğrencilerimize verilen yardım miktarları daha yüksek tutulmuştur.
İlköğretime devam eden erkek/ay 30 TL
İlköğretime devam eden kız/ay 35 TL
Ortaöğretime devam eden erkek/ay 45 TL
Ortaöğretime devam eden kız/ay 55 TL
Kadının aile ve toplum içindeki konumunun güçlendirilmesi amacıyla ödemeler doğrudan annelere yapılmaktadır.
ÖZÜRLÜ İHTİYAÇ YARDIMLARI
Sosyal güvenceden yoksun özürlü vatandaşların topluma uyumunu kolaylaştıracak her türlü araç gereç ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik yürütülen bir sosyal yardım programıdır.
İşsizliğin ve yoksulluğun belirgin olarak yaşandığı yerlerde, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından işletilen 51 aşevi ile 31,195 vatandaşımıza günlük sıcak yemek verilmektedir. Aşevlerine 2003 yılında 4.5 milyon TL, 2004 yılında 4.9 milyon TL, 2005 yılında 4 milyon TL, 2006 yılında 5 milyon TL, 2007 yılında 6.6 milyon TL, 2008 yılında 10,56 milyon TL, 2009 sonu itibariyle ise 8,65 Milyon TL aktarılarak toplamda 31.615 vatandaşımıza günlük sıcak yemek verilmesi sağlanmıştır.
Ayrıca, doğal afet, terör, yangın gibi nedenlerle mağdur olan vatandaşlarımızın acil ihtiyaçları için SYD Vakıfları aracılığıyla çeşitli yardımlar yapılmaktadır.
Gelir getirici projelerin amacı, yoksul birey ya da hanelerin kendi geçimlerini sağlayacak işleri kurmaları, gelir elde etmeleri ve başlattıkları çalışmaları uzun süre devam ettirebilmeleridir. Uygulanacak projelerin teknik ve ekonomik olarak yerel koşulara uygunluğunun yanında üretilecek ürün veya hizmetin yöresel satış ve pazarlama olanaklarının bulunması da gerekmektedir.
İş kurma projelerinde el emeğine, zanaata dayalı, sürdürülebilirliği emeğe dayalı olan projeler desteklenmekte olup; satış ve pazarlamaya yönelik, sermaye yoğun, kurulma maliyeti yüksek ve sürdürülebilirliği emeğe değil sermayeye dayanan projeler desteklenmemektedir.
Kırsal alana yönelik projeler kapsamında ise tarımsal ve hayvansal üretime yönelik projeler ile tarımsal ve hayvansal üretimin işlenmesine yönelik projelere destek verilmektedir.
Gelir getirici projeler için kırsal ve kentsel konularda kişi başına en fazla 15.000.-TL, her iki alt grup için de en fazla toplam 150.000.-TL destek sağlanmaktadır. Gelir getirici projelerde geri dönüşler ilk iki yıl ödemesiz, sonraki altı yıl altı eşit taksit şeklinde sekiz yıl faizsiz olarak uygulanmaktadır.
Toplum kalkınması projelerinin amacı, entegre bir yaklaşımla geniş alanlarda birbirini tamamlayıcı birden fazla projenin birlikte uygulanması ve bu kapsamda toplum kalkınmasına yönelik çalışmalar ile gelir getirici, eğitim içerikli ve sosyal hizmet projelerinin birlikte uygulanabilmesine olanak tanımasıdır.
Bunun yanında Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma Vakfımızca Sosyal Riski Azaltma Projesi kapsamında;
1- Kemalpaşa Kamberler Köyünde 9 Vatandaşa Süt Sığırcılığını Geliştirme
2- Kemalpaşa Zeamet Köyünde 2 Vatandaşa Süt Sığırcılığını Geliştirme
3- Kemalpaşa Yenmiş Köyünde 6 fayda sahibine Süt Koyunculuğu geliştirme
4- Kemalpaşa Damlacık Köyünde 5 Fayda sahibine Süt Koyunculuğu Geliştirme
5-Kemalpaşa Bayramlı Köyünde 5 Fayda sahibine 'Süt Koyunculuğu Geliştirme Projesi
6-Kemalpaşa Yeni Kurudere Köyünde 5 Fayda sahibine 'Saanen Keçisi Yetiiştime Projesi'
7- Kemalpaşa Nazarköy de buluna 20 Fayda sahibine Nazarboncuğu Satış reyon projesi
8-Kemalpaşa Merkesinde '40 Fayda sahibine Kütahya Çibniciliği Geliştirme Projesi
9-Kemalpaşa Merkezinde 40 Fayda sahibine Trabzon Hasır Takı Kursu Projesi
10- Kemalpaşa Merkezinde 80 Fayda sahibine iş İstahdamlı ' Evde Yaşlı Hasta bakım yetiştirme ' projesi
11- Kemalpaşa Merkezinde 80 fayda sahibine iş istihdamlı 'Güvenil Elemenı yetiştirme Kursu Projesi
12-Kemalpaşa Ulucak Köyünde bir fayda sahibine İş Kurma Projesi olarak Gelinlik Aksesuarları yapım atelye Projesi
13- Kemalpaşa Yenmiş Köyünde Bir Fayda sahibine İş Kurma Projesi olarak 'Sondaj Yapımı Projesi'
14-Kemalpaşa İlçesine bağlı Damlacık-Kuyucak-Ansızca-Yenmiş ve Sütçüler Köyülerine bulunan Vatandaşların Sağlık Eğitimi verilmesi için Adölesan Merkezleri kurulması Projesi
15- Kemalpaşa Yeşilköy-Cumalı Köylerinde 45 fayda sahibine Dekoratif Mermer-Mozaik Eğitimi
16- Kemalpaşa İlçesine bağlı 17 Köyde Katı Atık Yönetim Çalışması
17- Kemalpaşa Ovacık Köyünde 10 Fayda Sahibine Süs Bitkileri yetiştiriciliği
18- Kemalpaşa Köylerinde 5 fayda sahibine fayda sahibi başına 9 Saanen Ergin keçi+1 Saanen teke 'Dağıtımı,
19- Kemalpaşa Köylerinde bulunan 10 yerli Kıl Keçisi yetiştiriciliği yapan aileye 16 Saanen teke Dağıtımı yapılması,
20- Kemalpaşa Köylerinde bulunan yerli Kıl Keçisi yetiştiriciliği yapan 30 Aileye 30 Saanen teke dağıtımı yapılmasına,
21 - Güzel Okulum Projesi Kapsamında Kemalpaşa Merkez ve Köy Okulların Bakım ve onarımı yapılmasına karar verilerek Proje Çalışmaları yapılmıştır.
En son olarak Vakfımız amacı doğrultusunda Gıda,Yakacak Nakit ve Eğitim yardımlarına yapmaya devam etmektedir.
Bu yıl itbari ile 01.01.2011-30.06.2011 tarihleri arasında yapılan faaliyet çizelgesi aşağıda belirtmiştir. FAALİYET DÖNEMİ YIL : 2011 AY :01.01.2011-24.06.2011 YARDIMIN TÜRÜ KİŞİ SAYISI TUTARI AÇIKLAMA Yiyecek Nakdi - - - Yardımı Ayni 2 110,00 2 Çuval Un yardımı. Giyecek Nakdi
Yardımı Ayni
Yakacak Nakdi
Yardımı Ayni
Barınma Ev Yapımı Ve Nakdi
Ev Onarımı Yardımı Ayni 4 4.500,00 Ev yangını ve onarımı yardımı. Doğal Afet Yangın- Sel Nakdi
Deprem Heyelan Yardımları Ayni
Eğitim Nakdi 1738 106.970,08 Eğitim yardımı. Yardımları Ayni
Yol Nakdi
Yardımı Ayni 10 3.040,00 Yol Bileti ve Kamyon Taşıma bedeli Sağlık Nakdi
Yardımları Ayni 35 17.710,45 Tedavi-İlaç-Bez yardımları. Özürlü Destek Nakdi
Yardımları Ayni 6 7.550,00 Özürlü Araç ve Protezleri. Vakıf Destekli Nakdi
Projeler Ayni 15 71.046,50 Projeler için harcanan. Fon Destekli Nakdi
Projeler Ayni
Bir Defaya Mahsus Nakdi 680 96.085,00 Para yardımı yapıldı. Nakdi Yardımlar Ayni
Geçimini Temin Edici Nakdi
Yardımlar Ayni
Diğer Nakdi
Yardımlar Ayni 3 332,00
Yardımlar Nakdi 2422 207555,08
Toplamı Ayni 71 99.78,95
Yardımlar Toplamı 2493 307.344,03
Not : Ayrıca 2011 yılı kışı için 2.600 Vatandaşımıza Yakacak yardımı henüz tamamlanmıştır.